17 lutego 2021
„Rozbudowa drogi powiatowej nr 1452G na odcinku Kochanowo – droga krajowa nr 6 o długości ok. 2,5 km”
Fundusz Dróg Samorządowych |
„Rozbudowa drogi powiatowej nr 1452G na odcinku Kochanowo – droga krajowa nr 6 o długości ok. 2,5 km”
Cel projektu:
Poprawa bezpieczeństwa oraz komfortu podróżowania wszystkich użytkowników ruchu drogowego.
Plan projektu:
Projekt został podzielony na dwa odcinki:
- Pierwszy (od skrzyżowania z drogą krajową do skrzyżowania z drogą do punktu zlewania ścieków) o długości 934 m – Zaprojektowano kompleksową przebudowę odcinka drogi powiatowej nr 1452G. Jezdnię o szer. 6,5 m i przekroju drogowym z chodnikiem o szer. min. 1,50 m wzdłuż lewej krawędzi jezdni. Na łuku zaprojektowano poszerzenie jezdni do szer. 9,3 m. Zaprojektowano nową nawierzchnię dla ruchu KR3 na poszerzeniach i w miejscach rozbiórek. Na pozostałym odcinku wzmocnienie nawierzchni dwoma warstwami BA. Na odcinkach prostych zaprojektowano przekrój daszkowy o spadkach 2,0 %, natomiast na łuku przekrój jednostronny o pochyleniu poprzecznym 7,0%. Warstwa ścieralna nawierzchni z betonu – asfaltowego o grubości 5 cm z warstwą wyrównawczą min. 6 cm. Wzdłuż odcinka zaprojektowano rowy przydrożne z dnem częściowo umocnionym prefabrykatami betonowymi i płytkami chodnikowymi 50x50x7 cm. Skarpy rowu częściowo zaprojektowano jako umocnione humusowaniem z obsianiem trawą a częściowo umocnione płytami ażurowymi 40x60x8 cm. Zaprojektowano również zbiornik retencyjno-chłonno-przepływowy . Na wysokości skrzyżowania na łuku drogi powiatowej zaprojektowano dwie zatoki autobusowe o szer. 3,0 m. Odwodnienie powierzchniowe poprzez nadanie nawierzchni odpowiednich spadków podłużnych i poprzecznych częściowo do rowów chłonno- odparowujących a częściowo poprzez projektowany przepust do istniejącego rowu melioracyjnego.
- Drugi (od końca odcinka A do miejscowości Kochanowo) o długości około 1,6 km – Zaprojektowano chodnik o szer. min. 1,50 m częściowo odsunięty od krawędzi jezdni. Istniejące zjazdy z drogi powiatowej przewidziano do remontu lub przebudowy do normatywnych parametrów. Chodnik i zjazdy zaprojektowano o nawierzchni z kostki betonowej szarej na podsypce piaskowo – cementowej. Wody opadowe zostaną odprowadzone powierzchniowo na tereny zielone przyległe do inwestycji.
Harmonogram prac:
Roboty przygotowawcze |
03.2021 |
Roboty rozbiórkowe |
03.2021 |
Roboty ziemne |
04-07.2021 |
Podbudowy |
05-07.2021 |
Nawierzchnie |
07-08.2021 |
Roboty wykończeniowe |
08.2021 |
Elementy bezpieczeństwa |
08.2021 |
Pas technologiczny |
07.2021 |
Nadzór inwestorski |
03-08.2021 |
Tablica informacyjna |
03.2021 |